Veel gestelde vragen

Wie is Sim Up?
Sim Up is een Nederlandse webwinkel die simkaarten van internationale providers aanbiedt. Sim Up is onafhankelijk en heeft geen belangen in enige telecom provider.
Hoe kan ik Sim Up bereiken?
Sim Up is een webwinkel. We hebben geen fysieke winkel en geen tientallen medewerkers op de helpdesk. Je kunt ons met al je vragen per email bereiken op info@simup.nl en we beloven dat we alles in het werk stellen om je vragen binnen 24 uur naar tevredenheid te beantwoorden.
Voor wie is Sim Up geschikt?
Sim Up biedt internationale simkaarten aan waardoor reizigers goedkoper mobiel kunnen bellen en internetten tijdens hun verblijf in het buitenland. Sim Up is daardoor geschikt voor mensen die naar het buitenland gaan en daar willen profiteren van goedkoop mobiel internet (en bellen) zonder het risico te lopen op een torenhoge rekening bij thuiskomst.
Is mijn telefoon geschikt?
Om een simkaart van een andere provider te kunnen gebruiken, moet je telefoon (of tablet of Mifi) SIM-lock vrij zijn. Je eigen provider is verplicht om de beveiliging na één jaar gratis van je toestel te verwijderen. Neem hiervoor contact op met je eigen provider.
Kan ik een simkaart van Sim Up ook gebruiken in mijn smartphone of tablet?
Ja, onder de voorwaarde dat je mobiele apparaat sim-lock vrij is. Voor de meeste smartphones heb je tegenwoordig een micro- of nano-sim nodig. Maak de juiste keuze op de productpagina indien noodzakelijk (de meeste simkaarten worden tegenwoordig als 3-in-1 geleverd en passen dus in ieder toestel).
Kan ik een simkaart van Sim Up ook gebruiken in mijn Mifi?
De simkaarten van Sim Up kunnen gebruikt worden in Mifi’s (of persoonlijke hotspot), met uitzondering van de simkaarten voor Groot Brittannie. Meestal dien je wel de zogenaamde APN instellingen van je Mifi handmatig te wijzigen. Maak jezelf dus vooraf goed bekend met hoe dit moet, want dit is soms niet zo eenvoudig en voor iedere Mifi is dit weer anders. Het advies is om voor vertrek te zorgen dat de juiste instellingen ingevoerd zijn om teleurstelling op lokatie te voorkomen.
Hoe kan ik een simkaart bestellen?
Je kunt alleen via de website een simkaart bestellen. Sim Up heeft geen fysieke verkoopadressen.
Hoe kan ik een simkaart betalen?
Je kunt tijdens het bestelproces aangeven hoe je de simkaart wilt betalen. Wij accepteren betalingen via Ideal, MisterCash, Paypal en Creditcard. Als je met een creditcard wilt betalen, kies dan tijdens het uitchecken voor de optie Paypal. In het scherm van Paypal kies je voor ‘uitchecken als gast’. Je kunt nu gewoon met je creditcard betalen, zonder dat je een Paypal account nodig heeft. Let wel op dat het opwaarderen van de simkaarten rechtstreeks bij de provider dient te gebeuren en daar heb je of een creditcard of een Paypal account voor nodig.
Hoe verstuurt Sim Up de bestelde simkaart?
Sim Up maakt gebruik van Post NL en verstuurt de simkaarten als reguliere brievenbuspost. Je hoeft dus niet thuis te blijven. Je ontvangt ook geen “track & trace” code.
Hoe snel levert Sim Up?
Sim Up heeft de simkaarten op voorraad. Indien je op werkdagen voor 19.00 bestelt en de betaling is in orde, verstuurt Sim Up de bestelde simkaart de eerstvolgende werkdag. In de meeste gevallen wordt de bestelde simkaart dus na 2 werkdagen thuis bezorgd, maar dat is afhankelijk van de postbestelling. Naar landen buiten Nederland duurt de verzending langer.

Onderstaande tabel geldt voor bezorging binnen Nederland:

Besteld op: Afgeleverd op:
Maandag Woensdag
Dinsdag Donderdag
Woensdag Vrijdag
Donderdag Zaterdag
Vrijdag, Zaterdag, Zondag Dinsdag
Kan ik mijn simkaart retour sturen?
Je hebt het recht om je bestelde simkaart retour te sturen binnen 14 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Let op: je mag de verpakking van de simkaart zelf NIET openmaken en het pakket moet onbeschadigd zijn. Je mag de simkaart ook niet geregistreerd of geactiveerd hebben. Je moet zelf voor de retour verzending zorgen. Lees de Algemene Voorwaarden voor meer details.
Nadat we de simkaart retour hebben ontvangen, maken we direct het aan Sim Up betaalde naar je over.
Dit geldt niet voor opwaardeerkaarten (Top Up Vouchers). Deze kunnen we – eenmaal verstuurd per email – niet meer retour accepteren.
Verkoopt Sim Up ook aan klanten buiten Nederland?
Ja. Sim Up levert de simkaarten op ieder gewenst adres. Per bestemming gelden wel verschillende verzendkosten.
Kan ik ook meerdere simkaarten tegelijk bestellen?
Via de website is het mogelijk om meerdere simkaarten tegelijk te bestellen.
Kan ik in het buitenland mijn tegoed opwaarderen?
Ja. Alle providers bieden de mogelijkheid om je tegoed op te waarderen via hun website. Hiervoor heb je wel een creditcard nodig of een account bij Paypal. Daarnaast kun je voor alle lokale providers in het land zelf opwaardeerkaarten kopen bij een groot aantal verkooppunten, zoals telecom winkels, supermarkten, benzinestations, tabakszaken, etc.
Waarom moet ik mijn simkaart nog registreren?
In de meeste landen is registratie van iedere verkochte (prepaid) simkaart verplicht gesteld door de overheid. Onze providers bieden hiervoor een online mogelijkheid. Dit geldt niet voor de simkaart van Lebara Groot Brittannie, deze kaart wordt automatisch geactiveerd wanneer je in Groot Brittannie je eerste gesprek voert.
Hoeveel kan ik surfen met 1 MB?
Deze vraag wordt vaak gesteld, maar een exact antwoord is niet te geven omdat het afhangt van het exacte gebruik. Een indicatie is als volgt: met 1 MB kun je ongeveer 40 tekst emails versturen, ongeveer 75 zoekopdrachten op Google uitvoeren, of 5 keer surfen op Facebook of Linkedin.
Mijn vraag staat er niet bij !
Heb je een andere vraag? Stuur ons dan een bericht via de contact-pagina en wij zullen je vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden !